З кінця січня в Україні стартує кампанія “Молодь та Індустрія 4.0”. Головною метою є побудова спільного порядку денного для промисловців та хайтек секторів в даній сфері, який має включати в себе чітку фіксацію головних викликів, напрями та конкретні плани дій, визначення кращих практик тощо. Відповідно кампанія включає аналітичні роботи з прояснення стану, висвітлення кращих практик в медіа, проведення круглих столів в регіонах країни, а також фінальну конференцію в Києві на початку березня. Головними партнерами – організаторами кампанії є платформа Industry4Ukraine (комітет “Стала індустрія”), асоціація АППАУ, кластери ІАМ Києва, Вінниці, Миколаєва, Запоріжжя та Харкова. Головні заходи кампанії отримали статус EU Industry weeks від Єврокомісії.

Ця публікація деталізує окремі аспекти компанії й запрошує до співпраці потенційних партнерів.

Контекст кампанії

Тема «Як підготувати молодь до Індустрії 4.0» є однією з топових у світі, але ще недостатньо підіймається в Україні. Назагал, українські промисловці давно б’ють тривогу з приводу відтоку кадрів й низької мотивації молоді до роботи на підприємствах. Водночас, їх політики та стратегії залучення молоді є недостатньо конкурентними, особливо, по відношенню до ІТ-галузі та міграційних політик сусідніх держав, як Польща. Промислові та інжинірингові компанії, системні інтегратори та розробники в промислових хайтек також нарікають на низький та невідповідний вимогам сучасності рівень професійних навичок та знань молодих спеціалістів.

Водночас, самі учасники промислових ринків недостатньо залучені до формування нових освітніх програм в технологіях Індустрії 4.0, як це робить для своїх потреб, наприклад ІТ-галузь. За численними оцінками АППАУ, як провідного бізнес-об’єднання Індустрії 4.0 в Україні, промисловці значно поступають в подібних практиках  й програють «битву за кадри та таланти» як ІТ-галузі, так і  міграційним політикам наших сусідів в ЄС.

Таким чином,

відтік кадрів та молоді з промисловості, слабкий рівень підготовки молодих спеціалістів та низька ефективність конкурентних стратегій промисловців у протидії цим явищам – 3 головні виклики, які розглядаються в рамках цієї кампанії.

Ці виклики є однаковими на регіональному та національному рівнях й вони є базовими при формуванні цілей та завдань кампанії.

Питання навичок й підготовки молоді до Індустрії 4.0 є повністю дотичними до подібних проблем в ЄС, тому дана кампанія та її заходи мають особливий статус від єврокомісії – EU Industry weeks.

Цілі кампанії

В рамках даної кампанії розглядаються 3 головні цілі:

  1. Залучення широких кіл промисловців та інших зацікавлених сторін до розгляду вказаних викликів, як загроз національного рівня.
  2. Досягнення спільного консенсусу в питаннях залучення молоді, включно з розглядом підготовки молоді до викликів подвійного цифрового та зеленого переходу.
  3. Створення спільної для промислових секторів аженди (довгострокової програми дій) як відповіді на вказані виклики. Як 1-ий етап цієї програми – формування переліку кращих практик промисловців по залученню молоді в рамках кампанії.

Головні етапи та заходи кампанії

Заходи кампанії включають, але не обмежуються:

  1. Опитування ринку (15 січня – 3 лютого) – проведення опитування (онлайн + особисті інтерв’ю), яке має зафіксувати головні виклики в залученні молоді до промислових хайтек (Індустрії 4.0).
  2. Мас-медійна кампанія (з кінця січня), що має на меті привернути увагу до проблем залучення молоді в промисловості та пром. хайтек.
  3. Проведення регіоніональних круглих столів (лютий) в регіонах:
    • 8 лютого – Харків.
    • 10 лютого – Запоріжжя.
    • 15 лютого – Миколаїв.
    • 17 лютого – Вінниця.
    • 22 лютого – Київ (місто).

Метою круглих столів є обговорення та  формування: а) консолідованого переліку викликів, б) переліку кращих практик, як промисловці та кластери спільно на них реагують.

  1. Фінальна конференція в Києві запланована на 3 березня. Тут має відбутись представлення кращих практик, які виробляють регіони й формування спільної аженди національного рівня.

Перелік заходів не обмежується – натомість, організатори вітають залучення інших регіонів, зокрема, Дніпро та Суми, де є також чимало партнерів Індустрії 4.0.

Формування пулу партнерів

Спів-організаторами кампанії виступають кластерні організації національного та рег. рівнів – АППАУ, комітет «Стала індустрія» платформи Industry4Ukraine, кластери ІАМ з Києва, Запоріжжя та Харкова, Вінницький кластер приладобудування, Морський кластер України (Миколаїв).

Ми будемо раді вітати в якості партнерів наступні категорії організацій:

  1. Профільні департаменти міністерств Кабінету міністрів України, а також інші державні установи рівня ЦОВВ.
  2. Органи місцевого самоврядування та департаменти науки та освіти, промислового та інноваційного розвитку обласних державних адміністрацій вказаних регіонів.
  3. Учасників платформи Industry4Urkaine, а також інші кластерні та бізнес-об’єднання, дотичні до Індустрії 4.0.
  4. Торгово-промислові палати, де вже налагоджена співпраця з кластерами.
  5. Промислові об’єднання та асоціації, які також гостро ставлять питання про залучення молоді до промислового розвитку – УАМ, ФРУ, ФРА, УСПП, інші галузеві асоціації.
  6. Окремі промислові та хайтек групи, наших партнерів по Індустрії 4.0, які вже мають власні кращі практики залучення молоді в даній темі.
  7. Університети країни – по відповідним регіонам, включно з Центрами 4.0 та DIHs.

Організації, які погоджуються виступати в якості партнерів отримують окремі статуси, на кшталт:

  • Освітній партнер (університети).
  • Промисловий партнер (промисловці).
  • Урядовий партнер (Міністерства та ОДА), окремі – мерії міст.

Переваги участі в кампанії для партнерів

Головні переваги для партнерів від участі в кампанії:

  • Широка консолідація промислових та хайтек секторів дозволить виробити спільну аженду та здійснити ескалацію головних питань та пропозицій на рівень центрального уряду.
  • Кампанія носить освітній характер й ознайомить також з кращими практиками в цій сфері в ЄС, включно з політиками державних структур та кластерів.
  • Партнери отримають доступ до детального опису кращих практик, аналітики та лідерів думок як в Україні, так і за її межами.
  • Кампанія також забезпечить піар та промоцію у відповідних заходах та в онлайн кожного з партнерів програми й дозволить комунікувати найважливіші речі на рівень Єврокомсії.

В обов’язки партнерів входить широке розповсюдження інформації про заходи кампанії, участь в них, надання можливої допомоги в ресурсному забезпеченні.

Повернутись до усіх новин..